BITEFIGHT

Út a csúcsra

  • Bevezető
  • A tulajdonságokról
  • Prémium
  • Pokolkristályok
  • Harc
  • Kit üssek?
  • Portyázás
  • A gyűjtés
  • Klánok
  • Diplomácia
  • Az új fejlesztésekről
  • Végzetúr ingyenes játék

    Bevezető

    A Bitefight egyike a népszerű Gameforge játékoknak. Nagyon egyszerű, de nagyon addiktív játék. Az egyszerűsége mellett talán meglepő, de azért itt sem mindegy, milyen taktikát követsz. Természetesen, mint minden ilyen játékban, domináns faktor, hogy mennyit ülsz a gép előtt, de azért fontos, hogy pontosan mit csinálsz. A 3-mas szerveren több szempont szerint is hosszú ideig a top játékosok között vagyok / voltam, és most összegyűjtöttem a tapasztalataimat, hogy más játékosoknak is segítsek vele.

    A tulajdonságokról

    Rögtön az elején feltűnt, hogy a csatákban szinte mindig mindenki melléüt. Az erőnek tehát kezdetben sok értelme nem volt, ha úgyse találok, minek sebezzek többet. Hasonlóképp, minek nyomjam a védettséget, ha az ellenfél melléüt. Ezért csak az ügyességet nyomtam, semmi mást, fel az egekbe. Ennek eredményeképp a csatákban elkezdtem találni, mindig nyertem, lett sok aranyam, és tudtam magam továbbfejleszteni. Ezek után már a védettségemet is növeltem, hogy ez a dolog meg is maradjon, ne találjanak el, és amikor elég magas volt, akkor kezdtem csak nyomni az erőt, amit amúgy is nehéz fejleszteni. Még pár szót a másik két tulajdonságról. A Kitartás nem számit a harcban, így eleinte teljesen felesleges volt növelni. 1 kitartás óránként +1 életpontot jelent, ez semmi. Amikor a kitartást a többi tulajdonsághoz képest már nevetségesen olcsó volt fejleszteni, és olyan sokat támadtam, hogy a gyógyító italokkal már nem tudtam visszagyógyulni, akkor raktam a kitartásra is, de akkor is csak inkább azért, hogy ne lógjon ki a többi tulajdonság közül. A személyiségnél eleinte csak arra figyeltem, hogy ne legyen alacsonyabb az ellenfeleiménél (ugye a különbségtől függ az esély kritikus ütésre). Később, amikor az erőt már nagyon nehéz volt növelni, akkor kezdtem csak komolyabban fejleszteni. A személyiség is durva sebzésnövekedést jelent.

    Prémium

    20. szintig nem voltam prémium, nem is érdekelt annyira a dolog, semmi előnyét nem láttam. Viszont akkor már több mint 1 hónapja játszottam, és úgy gondoltam, hogy jó a játék, az üzemeltetők megérdemelnek annyi hozzájárulást tőlem, hogy befizetek 1 hónapra. A prémium tagságnak egyetlen komoly előnye van, az, hogy 15 perc helyett 5 percenként tudsz támadni. Persze ez is csak akkor, ha már elég tápos vagy, és a csaták többségében nyersz, és életerővel is bírod. De ez a fentiek miatt már megvolt. A prémium másik, áttételes, kisebb előnye később derült ki. A nálad magasabb szintűek elleni győztes csatákért is jár tapasztalati pont (bár ezt nem írja ki sehol), tehát ha többet tudsz támadni, és erős vagy, még gyorsabban fejlődsz. Márpedig a szint is fontos faktor a csatában a tulajdonságok mellett.

    Pokolkristályok

    Erre kicsit későn jöttem rá, hogyha valaki nem is fizeti elő a prémiumot, és nem vesz semmilyen egyéb szolgáltatást, egy dolog kötelező: a kincsesláda. Ezen áll vagy bukik minden, egy 31. szintű kari 15000 aranyból semmit sem veszít kincsesláda mellett, de 1500-2000-et bukik, ha nincs! Tehát erre érdemes beruházni azt a havi 500 Ft-ot, ha sikerélményt akarsz. A többi menedék szolgáltatás már nem feltétlenül szükséges, a gargoyle testőr nem kell, mert ha tápos vagy, úgysem támadnak meg, és anélkül is győzöl. A pokolkristályos cuccok szintén nem kötelezőek, a legjobb fegyverekhez nem kell pl. pokolkristály. Más kérdés, ha az ember már befizetett a kincsesláda miatt, nehezen állja meg, hogy ne vegye meg a tápos sisakot.

    Harc

    A harcról azon kjvül, hogy mit csinálnak a tulajdonságok, egy közismert tény van, a 20%. De ez se igaz. Én a statisztikáim szerint a csaták 10%-ban vesztettem, viszont ezek nagyobb részét még kezdő koromban szenvedtem el, ill. akkor, amikor nálam ugyan gyengébb tulajdonságú, de magasabb szintű ellenfelekkel harcoltam. Alacsonyabb szintű ellenfelektől gyakorlatilag sose kapok ki. A 20% tehát nem egy kőbe vésett érték, nem tudom pontosan, hogy van ez, talán minden ütésnél van egy minimum meg egy maximum találati esély, és emiatt írják ezt. Az egészen bizonyos, hogy a harcban a tulajdonságok mellett a szintnek is jelentős szerepe van. Talán egész egyszerűen a szintkülönbségnek valamilyen szorzata hozzáadódik a tulajdonságokhoz. Mindenesetre, volt, hogy 4x egymásután ugyanaz a nálam 8 szinttel magasabb karakter, akinek sokkal alacsonyabb tulajdonságai voltak, megvert. Az alacsony szintűeket pedig úgy verem meg, hogy alig sebeznek belém, én pedig rengeteget sebzek beléjük, és ez nemcsak a tulajdonságokon múlik.
    Épp emiatt kell a szintre is ráfeküdni, akik 20. szinten ülve gyúrják a tulajdonságukat az egekig, rossz stratégiát követnek. Sokat kell támadni, abból is jön a TP, és az időt minél jobban ki kell használni, ne legyen üresjárat, mindig legyél portyázáson. Ezt prémiumnál kicsit jobban meg lehet csinálni, ütsz egyet, 10 perc portya, ütsz egyet, 10 perc portya.
    A harcban még egy lényeges dolog, ha valaki 1 ép-re kerül, rögtön elveszti a csatát. Ez azért fontos, mert ha valakit alacsony ép-re leütsz, érdemes utána megint megtámadni, mert kevesebb sebződésből, és teljes biztonsággal tudod megfarmolni.

    Végzetúr ingyenes játék

    Kit üssek?

    A random kereső egy rossz módszer, én max akkor használom, ha a gyerektől nem férek oda a billentyűzethez :) A fenti okok miatt a magasabb szintűeket nem érdemes annyira támadni, a sokkal alacsonyabb szintűeket meg azért nem, mert kevesebb pénzt dobnak. A pontszám keresőnél szint szerint keresd meg magad, és írd ki azokat, akik veled egy szintűek, vagy max. pár szinttel alacsonyabbak, főleg ezeket érdemes ütögetni.
    Ami elengedhetetlen, hogy vezesd egy excel táblázatban, mikor kiket ütöttél, milyen szintűek voltak, és mennyi aranyat dobtak. Ha akarod, felírhatsz egyéb dolgokat is, pl. extrém magas tulajdonságai voltak, vagy nem volt fegyver a kezében (ilyen is előfordul). Ez a táblázat több okból is fontos. Egyrészt, így elkerülheted, hogy elkövesd az akadályozás vagy zúzás szabálysértéseket. Másrészt, látod, kik azok, akik nem fejlődnek (tehát valószínűleg abbahagyták a játékot), és ezért nem érdemes támadni őket. Harmadrészt, látod, kik a zsíros falatok. Ha már elég jól kiépült a táblázat, szinte mindig csak név szerint fogsz támadni.
    Célszerű egy taktikát kiépíteni. Pl. aki 500 alatt dob, azt 2-3 napig nem támadod. Aki 500-1000-et dob, arra másnap is ránézel. Aki 1000 fölött dob, arra aznap még egyszer rá lehet nézni. Ha kifogsz egy zsíros falatot, és úgy döntesz, hogy aznap még 1-2 alkalommal meglátogatod, akkor érdemes azt nem halogatni, pontosan 1 óra múlva visszamenni hozzá. Egyrészt azért, mert más is lecsaphat rá, másrészt, észreveszi, hogy megtaláltad, és elkölti a lét.

    Portyázás

    A fentiekben leírtam, hogy magát az ellenfélválasztást hogy kell csinálni, de ezen belül is vannak további taktikák. A 20% (hívjuk továbbra is így, bár tulajdonképpen itt egy határozatlan esélyről van szó, hogy vesztesz) miatt nem mindegy, hogy támadsz. Amíg kevés pénzed van, addig lehet nagyobbat kockáztatni, veled azonos, vagy még magasabb szintű karaktereket is támadhatsz. Minél több pénzed van, annál többet buksz egy vereségnél – tehát amikor meghíztál, akkor inkább az alacsonyabb szintűeket üsd. Ha egy tulajdonság növeléshez nagyon sok pénz kell, akkor úgy időzíts, hogy a végén már nem harcolsz, hanem egy 8 órás temetőcsőszködéssel zársz. Példa: mondjuk az ügyességedet 15000-ből, az erődet 25000-ből tudod megnövelni. Napközben ütögetsz, délutánra összejön 15000. Most gyűjthetnél még az erőre, de egyre nagyobb lenne az esély, hogy bebukod. Inkább vedd meg az ügyességet, és gyűjts tovább. Estére ha szerencséd van, összejön a 20000, és a maradék 5000-et kockázat nélkül reggelre megkapod az éjszakai temetőcsőszködésből.

    A gyűjtés

    Végzetúr ingyenes játék Az új fegyverre, páncélra vagy sisakra való gyűjtés mindig húzós dolog. Az első 20-30000 könnyen összejön, de utána minél több pénzed lesz, annál többet buksz, ha bejön a "20%". Ha már 50000 aranyad van, akkor kincsesláda mellett is 3500-5000-et buksz vereségnél. Ha átlagos zsákmányod 500 arany, és minden 10. csatát vesztesz csak, már bajban vagy. Ezért a kézenfekvő taktika az, hogy összeversz magadnak annyi aranyat, amennyit mersz, és utána lapítasz, gyűjtögetsz napokig. Kezdetben én is ezt csináltam, a 125ezres lándzsához összeszedtem 40000-et, és utána 5 napig gyűjtöttem, napi 15000-et temetőcsőszködéssel és embervadászattal. Szerencsém volt, nem támadtak meg. Később azonban, amikor a 135000-es sisakra mentem, megtaláltak a 2. napon. A merész ember ilyenkor azt mondja, csak nem jön még egyszer, és gyűjt tovább. Nos, aki 5000-et üt belőled, az vissza fog jönni. Egy dologban reménykedhetsz, hogy kapzsi lesz, és a klántársainak nem mondja el. Én akkor elgondolkodtam, mit csináljak, megvolt már 80000. És azt mondtam, kockáztatok, szerintem nincs 20%, de még 10, vagy 5 se. Kiirtam az összes 5-tel alacsonyabb szintűt, és végigvertem őket. Estére megvolt a pénz, úgy is, hogy közben megint meglátogattak, de amikor én támadtam, nem veszítettem, ez is igazolta a harcnál leírt elméletemet.
    Más kérdés, hogy eltaktikáztam magam, és a pénz megvolt a sisakhoz, de a szint nem, mert eredetileg úgy gondoltam, 5 nap gyűjtés alatt pont meglesz a szint, de 3 nap kevés volt hozzá J Mondjuk ekkor fogtam, és elkezdtem a nálam eggyel magasabb szintűeket ütni, akiknek gyenge tulajdonságaik voltak. Nem érdekelt, hogy 10 aranyakat dobnak, a tp-ért ütöttem őket. És így másnapra megvolt a pénz, csak még 14k-t gomboltak le rólam (azt is mázlival).
    De röviden, a taktika gyűjtésnél az, hogy nagyon sokat verj össze az elején, amennyit csak mersz, és ha már sok van, gyengéket támadj. A gyűjtésnél még érdekes, hogy mivel próbálod elriasztani az ellenfeleidet. A "gyűjtök, hagyjatok békén" a lehető legrosszabb, akkor tuti megütnek. A fenyegetés (majd a klántársaim megvernek) se izgatja a legtöbb embert. Láttam viszont egészen ötleteseket (szept. 15-én abbahagytam a játékot, pénzem nincs, támadjatok nyugodtan) meg (elutaztam 1 hétre, a pénzem elköltöttem, és kincsesláda is aktív). Ezek jobban beválhatnak. Én mondjuk úgy vagyok vele, ha a keresésre feljött a karakter, már megtámadom, tökmind1, mi a szöveg.

    Klánok

    A játékban a klánoknak nincs igazán jelentősége, maximum arra jó, hogy az üzenőfalra felírják egymásnak, ki volt a zsíros falat, meg persze chatelhettek egymással.

    Diplomácia

    Erről sok okosságot nem tudok írni. Tiszteld az ellenfeledet, és cserébe ő is tisztelni fog téged. Ha káromkodsz, fenyegetődzöl, azzal csak még több bajt hozol magadra. A nálad erősebbel szemben inkább a meghunyászkodás, sajnáltatás, barátkozás válik be - de ha a fentieket követed, nem lesz nálad erősebb...

    Az új fejlesztésekről

    A fentieket jónéhány hónappal ezelőtt írtam, és közben elértem a karakteremmel a toplista tetejének a közelébe, úgy, hogy sok-sok hónap lemaradással kezdtem. Időközben bevezették a piacot, aminek a segítségével bárki adhat át bárkinek aranyat - ezt egy rém buta dolognak tartom, virágzik a játékban a "rabszolgázás", a multizás, nem a taktikán és az észen múlik az eredmény, hanem hogy mennyire arcátlan valaki. A piacozást hosszú idő után végre korlátozni fogják, de aki akart, az már eltápolta magát vele.
    A másik újdonsága a játéknak a küldetésezés volt. Ez a kezdetben érdekes feature sajnos hamar monotonná vált, de tény, hogy rettenetesen tápos. Sokkal több aranyat és zsákányt tudsz vele szerezni, mint más módon. Kiválasztasz egy nehéz küldetést, megcsinálod, ha még van hátra idő a következő küldetésig, mész temetői munkára, majd megint küldetés, amíg ki nem használtad a napi 4 óra portyát. A lényeg persze itt is az, hogy ne legyen üresjárat.
    Az elképzelés jó volt a tervezők részéről, de az eredmény nem igazán jött be. Ugye van valami extra változatosság a játékban, és a top játékosoknak, akik már nem találnak ellenfelet is van mit csinálni. Igen ám, csakhogy a küldetés annyira kockázatmentes tápolás, hogy mellette már egyáltalán nem érdemes a többieket támadni - kivéve, ha finanszírozni tudod, hogy naponta megigyál egy teljes gyógyitalt. A játék emiatt ellaposodott, megszűnt sajnos az interaktivitás. Reméljük, a játékot előbb-utóbb fejleszteni fogják. Addig is ajánlom mindenkinek a Túlélők Földje alkotóinak új játékát, a Végzeturat.

    Angol nyelvű cikk a Bitefight és a Végzetúr összehasonlításáról

    Vélemények, kontakt, linkcsere: teziouh(kukac)jatek-info(pont)hu

    Végzetúr ingyenes játék